mtb velo

Kalnu velosipēdi ir ļoti universāli. Tos var izmantot velo pastaigām parkā, veikt ceļojumu apkārt pasaulei un atvest mājās produktus no veikala. Galvenais, kalnu velosipēda uzdevums – palīdzēt velosipēdistam pārvarēt smagus ceļa posmos un tiem nav obligāti jābūt kalniem.

Pirms izvēles veikšanas specializētajā veikalā, noskaidrojiet dažus svarīgus jautājumus:

  • Nosakiet savu braukšanas stilu. Jūsu braukšanas stils palīdzēs jums samazināt to velosipēdu skaitu, no kuriem ir jāizvēlas.
  • Nosakiet savu budžetu. Kalnu velosipēdu cenas ir ļoti atšķirīgas, sākot no 500 eiro, bet ja velosipēds ir vieglāks un ātrāks, ar plašām izmantošanas spējām, tad cena var sasniegt un pat pārsniegt 3000 eiro.
  • Ja ir iespēja, tad notestējiet dažus modeļus, kurus esat izvēlējušies. Iespējams, ka viens modelis patiks vairāk nekā pārējie.

Apdomājiet pirkuma detaļas.

Kāpēc jūs gribat iegādāties kalnu velosipēdu? Jūs esat pieredzējis velosipēdists un meklējat daudzveidību? Jums vajadzīgs velosipēds braucieniem uz piknikiem? Vai jūs gribat uzturēt labu fizisko formu vietējos velo maršrutos?

Padoms pircējam: kalnu velosipēda bāzes modelis labi der komandējumiem, ģimenes piknikiem, epizodiskām velo pastaigām. Ja jūs gribat kustēties tālāk – braukt ātrāk, augstāk un sarežģītāk, tad vajadzēs iztērēties augstvērtīgākam velosipēdam.

Kāda ir jūsu fiziskā forma?

Vai jums der šis velosipēds? Jūs esat gatavs apgūt jaunas iemaņas? Vai jūsu fiziskā forma neļauj jums nodarboties ar riteņbraukšanu, bet jūs gribat periodiski atklāt jaunus maršrutus? Vai jūs gribat izmantot velosipēdu abiem augstāk minētajiem mērķiem uzreiz?

Padoms pircējam: ja jūs esat aktīvs un jums ir laba fiziskā forma, tad jums derēs gan hardtails, gan kalnu velosipēds ar amortizāciju uz abiem riteņiem. Ja jums ir muguras vai locītavu slimības, ja jūs dodat priekšroku lēnai braukšanai, tad labāk tomēr derēs velosipēds, kuram amortizācija ir uz abiem riteņiem.

Maršruti.

Maršruti veids arī var atstāt iespaidu uz velosipēda izvēli. Cik platai vai šauri, lēzeni vai stāvi, līdzeni vai kalnaini būs jūsu maršruti? Pajautājiet pieredzējušiem velobraucējiem, kāds tieši kalnu ritenis jums vislabāk derēs.

Padoms pircējam: Hardtails labi derēs tiem maršrutiem, kuriem nav strauju pacēlumu, bet var būt braukšana pa dubļainiem ceļiem.

Kalnu velosipēdu veidi.

Kopējā pielietojuma velosipēdi, kuri ir paredzēti jebkura maršruta veikšanai, sākot ar dubļainām takām un beidzot ar trekiem. Tādi velosipēdi ir pieejami visplašākajā izvēlē. Atšķiras tikai materiāli, no kuriem tie tiek izgatavoti.

Ir vēl daži kalnu velosipēdu veidi, kurus var reti satikt veikalos:

Kalnu velosipēdi kantri krosam. Dinamiski viegli velosipēdi, kuri lieliski der sacensībām ar straujiem pacēlumiem un straujiem pagriezieniem. Slikti panes smagus triecienus lēcienu laikā.

Kalnu velosipēdi Downhillam un Freeride. Velosipēdi ir konstruēti, lai varētu nolaisties pa akmeņainu, cietu virsmu, paredzēti lēcieniem un ir izturīgs pret triecieniem. Kalnu virsotnē tos parasti nogādā ar automašīnu vai pacēlāju, jo tie slikti der patstāvīgai kalnā braukšanai.

0

Kā izvēlēties kalnu velosipēdu

velosipeds ziema

Lai gan Latvijā pēdējos gados ziemas ir visai pliekanas un sniegu mēs redzam mazu laika intervālu, tomēr ledus gan uz asfalta gan trotuāriem ir gandrīz vai katru ziemas mēnešu rītu. Bet vai jūs esat ievērojuši, ka par spīti tam daudzi cilvēki vēl jo projām arī tagad Decembrī brauc ar velosipēdiem, kaut vai ārā bieži vien temperatūra nokrīt zem nulles un sāk krist sniegs. Šāda parādība sāka parādīties tikai pēdējo gadu laikā, kad sniegs sāk noturēties aizvien īsāku un īsāku laika posmu un ir iespējams pārvietoties drošāk ar šiem velosipēdiem.

Velosipēds brauc uz divām riepām, tāpēc arī ledū vai sniegā ar šo transporta līdzekli ir visai riskanti braukt, jo jebkura paslīdēšana var novest pie sān-veida sasvēršanās un pēc tā jau noteikti sekos kritiens. Kur pretī transports uz 3 vai 4 riepām tad pēc šādas saslīdēšanas tik un tā visu laiku atbalstīsies uz šīm 4 riepām. Protams, velosipēdiem ir pieejamas arī ziemas riepas un pat riepas ar radzēm, kas tad var palīdzēt iegūt saķeri pat sniegā, bet tik un tā ar riteni braukt ziemā ir daudz bīstamāk nekā ar automašīnu un tāpēc arī ziemā mēs nekad neredzam nevienu motociklistu vai kādu, kurš brauktu ar rolleri. Ber riteņbraucēji ir palikuši pārgalvīgāki un vēl jo projām pat decembra vidū izbauda velo braukšanas priekus dodoties uz darbu vai kādos citos izbraucienos. Un arī jaunieši ir redzami vēl jo projām braukājot ar BMX un MTB velosipēdiem grupās tieši tāpat, kā tas notiek vasarā.

Kamēr uz zemes nav sals, tikmēr šī braukšana varbūt pat nav tik bīstama, bet kad temperatūra visu laiku variē ap nulles atzīmi tad ir ļoti grūti prognozēt, kad pēkšņi ūdens sāks sasalt un sāks rasties ledus kārta. Tieši tāpēc arī es noteikti ieteiktu visiem ziemas riteņbraucējiem noteikti vilkt ķiveri, bet vēl labāk varbūt tomēr būtu jau laicīgi likt nost savu velo un mēģināt izmantot vai publisko transportu vai braukt ar automašīnu vai pat vienkārši pastaigāties. Es uzskatu, ka nav vērts lieki riskēt ar savu veselību tad, ja tajā pat laikā var to nedarīt braucot ar automašīnu vai publisko transportu. Un vēl papildus, es arī nesaprotu, kā gan šiem ziemas velosipēdistiem nav auksti, jo man jau staigājot ar kājām salst gan galva un rokas nemaz nerunājot par kaka sapūšanu, kas var radīt iesnas un sāpošu kaklu, kā arī saaukstēšanos. Un braucot ar velosipēdu tev taču ir lielāks ātrums un tiek ātrāk gaiss pūsts virsū kas rada vēl lielāku aukstumu. Padomājiet, kā jau vasarā ātri braucot nemaz vairs nav tik karsti jo pūš sejā foršs vēss vējiņš, bet ziemā tas viss vēl ir daudz stiprāks.

Tāpēc varbūt ir laiks šo muļķošanos izbeigt?

0

Velosipēds ziemā?

velo aksesuari

Kad mēs iegādājamies velosipēdus tad dzīve liekas rožaina, jo pēkšņi ir iespējams to izmantot dodoties gan uz darbu gan pēcpusdienas izbraucienos. Ar velosipēdu tu vari gan zaudēt kalorijas, gan arī vienkārši pārvietoties un kopumā parasti šī pieredze ir ļoti patīkama. Bet velosipēdiem tāpat, kā jebkuriem citiem lielākiem priekšmetiem ir dažādi piederumi un papildinājumi kurus iespējams iegādāties, lai varētu uzlabot savu braukšanas prieku un padarīt kādu lietu efektīvāku vai izdevīgāku. Nereti šie piederumi arī ir visai dārgi un var maksāt pat vairākus simtus Eiro, kas jau ir pielīdzināmi paša velosipēda cenai un tad, ja tev šādu priekšmetu tiešām vajag tad nekas neatliek kā ņemt atro kreditu un pēc tam to atmaksāt no nākamās algas vai nākamajiem ienākumiem. Bet pamatā šiem piederumiem nevajadzēt būt tik dārgiem, lai būtu jāņem kredīti, bet tie parasti ir dažādi papildinājumi, kuri lai gan dod dažādas papildus tā sauktās “fīčas”, tomēr nav pirmās nepieciešamības preces.

  • GPS – Ja tu daudz braukā ar savu velosipēd pa dažādām svešām pilsētām, tad noteikti, ka tu bieži apmaldies un esi sapratis, ka telefona turēšana rokās nav tas ērtākais veids, kā pārvietoties. Tad lūk ir izgudroti gan dažādi stūres uzliktņi gan arī speciālas iekārtas, kas tad arī nodrošina to, lai tu varētu viegli navigēt un atrast to vietu, kas tev ir vajadzīga. Šādas ierīces notiki nav vajadzīgas, ja tu braukā pa pilsētu kur dzīvo, jo pēc laika jau tu zināsi visas ielas, bet ja tu bieži pārvācies, tad šis papildinājums var labi oderēt.
  • Baterijas un motors – jebkuru riteni ir iespējams aprīkot ar baterijām un motoru, kas būtībā padara šo velosipēdu par tādu, kā motorolleri. Šie motori parasti nav tik spēcīgi lai varētu paši par sevi tevi vest, bet tie atvieglo mīšanās procesu un, piemēram braucot pa taisnu vietu bieži vien ir pietiekoši jaudīgi lai tu varētu kādu laiku nemīties.
  • Slēdzene – Slēdzenes, lai tavu velosipēdu nenozagtu ir ļoti svarīgas, tāpēc arī tirgū ir pieejamas dažāda veida slēdzenes sākot no vienkāršām metāla līdz nopietnām ķēžu un daudz cietāku metālu slēdzenēm un pat signalizācijām. Nevienam taču nepatīk ka tiek nozagts ritenis, bet tas notiek pietiekoši bieži, lai mēs sāktu domāt par šādu drošības sistēmu iegādi un uzstādīšanu.
  • Gaismiņas – Ja tu bieži pārvietojies ar savu velosipēdu tumsā tad tev noteikti tas ir aprīkots ar atstarotājiem, bet vēl viens papildinājums ir speciāla priekšējā un aizmugurējā gaismiņa, kas palīdz tev saskatīt ceļu tumsā un arī automašīnām palīdz labāk redzēt tevi. Šīs gaismiņas parasti darbojas vai nu uz baterijām vai arī rada enerģiju no maza ģeneratora kas ir piestiprināts priekšējam vai aizmugurējam ratam.
  • Drošība – Un tad vēl ir arī dažādi drošības aksesuāri, kas domāti nevis nozagšanai, bet tieši paša braucēja drošībai, kā, piemēram, ķivere, kakla gaisa spilvens vai dažādi citādi aizsarglīdzekļi, kas tevi pasargās no sasitumiem un lūzumiem kritienu laikā.

Kā tev liekas, kuri no šiem piederumiem ir paši nepieciešamākie un vai tu būtu gatavs ņemt kredītu bez darba lai kādu no tiem iegādātos?

0

Kredīts velosipēda piederumiem

mtb lido

MTB jeb kalnu velosipēdi ir vispopulārākais divriteņu veids, un šos braucamrīkus izmanto gan ikdienas braukšanai pilsētā un laukos gan arī nopietnām sporta nodarbēm braucot pa kalniem, trasēm un arī darot dažādus trikus gan uz vietas gan kustībā. MTB velosipēdi tiek ražoti gan sievietēm gan vīriešiem un katram dzimumam ir mazliet atšķirīgas dizaina iezīmes, kas tad šos velosipēdus padara vieglāk lietojamus. Un protams speciālajiem sporta modeļiem ir pavisam cita dinamika un tie tiek veidoti daudz stiprāki un izturīgāki, tiem ir daudz mazāks svars un būtībā šie velosipēdi ir radīti, lai tie nesaplīstu pēc viena lēciena vai viena kritiena.

Bet kāda tad ir starpība svara un cenas attiecībai un vai ikdienas velosipēdiem svars ir būtisks, un vai zemāks svars attaisno lielākās velosipēda izmaksas. Sportojot ir pilnīgi saprotams, kāpēc vajadzētu ietaupīt teju katru gramu, ko vien ir iespējams, izmantojot dažādus eksotiskus materiālus kā oglekļa šķiedru, titānu un alumīniju, bet vai šādu materiālu izmantošana ir nepieciešama arī ikdienas lietošanai? Visticamāk, ka ikdienā tu šo dažu kilogramu atšķirību starp diviem dažādiem velosipēdiem nejutīsi, bet, protams, ja šis svars būs zemāks, tev būs mazliet vieglāk pārvietoties ar savu velo un to būs vieglāk pārnēsāt. Ja tev ir pietiekoši naudas līdzekļi, lai tu varētu atļauties ziedot vairākus tūkstošus Eiro par šāvu braucamrīku, tad noteikti, ka tev patiks šī uzlabotā dinamika un zemais svars, bet ja tev ir jāņem kredīts ar sabojātu kredītvēsturi, tad noteikti, ka to nevajadzētu darīt, jo kredīta procenti būs milzīgi un tu visticamāk arī nejutīsi nekādu atšķirību no sava iepriekšējā velosipēda vai arī tā, kura cena ir vairākas reizes mazāka, un kas izmanto daudz pieejamākus materiālus, kas ir nedaudz smagāki.

Pērkot velosipēdu, protams arī ir jādomā par to, vai ražotājs šo modeli ir veidojis plašajam tirgum un līdz ar to arī ražojot tos vairumā ir spējis samazināt cenu vai tomēr šis velo ir ekskluzīvs. Tas ir svarīgi jo no tā būs atkarīgs, vai tu varēsi saņemt pieņemamu cenu vai tomēr tev būs jāpārmaksā par produktu, kas var būt daudz reizes lētāks. Bet viss jau ir atkarīgs no tevis, un, ja tev patīk braucam-līdzekļi, kas aprāda tavu imidžu un tu gribi izcelties, tad šāds velo, kas tiek ražots vairumā tev noteikti nederēs, bet ja tev ir vajadzīgs tikai labs braucam līdzeklis, tad visticamāk, ka tev neinteresē, ko par to domās citi, bet tu vairāk uztraucies par tā cenu un izturību.

0

Kalnu velosipēda svars un cena

velo drosiba
  • Atcerieties, ka uz sarkanā veloceliņa priekšrokas nav nevienam, tāpēc esiet vērīgi un rīkojieties pēc situācijas.
  • Kad automašīna dēļ jums apstājas, esiet pieklājīgi un izrādiet pateicību, jo tas norāda uz to, ka automašīnas vadītājs jūs ciena.
  • Pārvietojieties uzmanīgi situācijās, kad sabiedrisko transportlīdzekļu pasažieri izkāpj un iekāpj tajos, jo tajā brīdī viņi velosipēdistus nemana. Tāpat esiet uzmanīgi arī pieturu tuvumā un uz veloceliņiem.
  • Sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietās nereti atrodas pie staba piestiprinātas sabiedriskā transporta kustības grafiku plāksnītes tieši velosipēdistu acu līmenī, tāpēc, braucot pa ietvi, uzmanieties no tām.
  • Šķērsojot gājēju pāreju ar velosipēdu, pārvietojieties pa gājēju pārejas malu, netraucējot gājējiem.
  • Nebiedējiet gājējus, izdarot straujus apdzīšanas manevrus vai asi bremzējot.
  • Brīdiniet par sava braukšanas virziena maiņu laicīgi, rādot pagriezienu zīmes gan autovadītājiem, gan citiem velosipēdistiem.
  • Brīdiniet jums aizmugurē un pretim braucošos velosipēdistus par, piemēram, stikliem, bedrēm, augstām apmalēm vai citiem šķēršļiem.
  • Uz apmalēm, kas ir no 2-4 cm augstas, brauciet tikai perpendikulāri, nevis slīpi.
  • Braucot grupā ar vairākiem velosipēdistiem, obligāti ievērojiet drošu distanci. Braucot pa brauktuvi, pārvietojieties pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai, bet, braucot pa ietvi, pārvietojieties pēc iespējas tuvāk ietves ārējai malai.
  • Ja velosatiksmē esat iesācēji, turiet pirkstus uz bremzēm, tādējādi sniedzot sev iespēju laikus reaģēt un neiekļūt bīstamās vai muļķīgās ceļu satiksmes situācijās.
  • Braucot pa ietvēm, uzmanieties no automašīnām, kas izbrauc un iebrauc vārtrūmēs un iebrauktuvēm / pagalmos.
  • Starp automašīnām autostāvvietā ievērojiet 1,5 – 2 metru distanci, lai autovadītājs, uzsākot kustību, pagūtu jūs pamanīt.
  • Pirms luksofora sarkanās gaismas laicīgi samaziniet braukšanas ātrumu.
  • Īpaši uzmanieties no bērniem, suņiem pavadās, remontstrādniekiem, kā arī citiem velosipēdistiem.
  • Pirms virziena maiņas un pagrieziena zīmes rādīšanas vairākkārt pārliecinieties, paskatoties pār plecu, vai neradīsit ceļu satiksmē bīstamu situāciju.
  • Ceļu aizšķērsojušo gājēju uzmanību necentieties pievērst, zvanot zvanus vai kaucinot bremzes, bet gan braucot aiz gājējiem tik ilgi, kamēr tie jūs pamana.
  • Pieslēdzot savu velosipēdu, raugieties, lai tas netraucētu un neapdraudētu citus ceļu satiksmes dalībniekus.
  • Braucot pa ietvi rīta stundās, uzmanieties no kravas busiņiem, kas veikaliem pieved preci, jo to aizmugurējās durvis var pēkšņi jūsu priekšā atvērties.
  • Uzmanieties, īpaši slapjos laika apstākļos, no tramvaja sliežu un dzelzceļa sliežu pārbraukšanas, jo pastāv milzīgs risks paslīdēt vai aizķerties aiz sliedēm.
  • Braucot pa ietvi uzmanieties uz dažādiem šķēršļiem, kas var būt jūsu ceļā, piemēram, ceļazīmēm, stabiem un kāpnītēm.
    Īpaši uzmanīgi esiet vietās, kurās ceļš nav labi pārredzams, jo šādās vietās pastāv risks negaidīti saskrieties ar kādu citu ceļu satiksmes dalībnieku.
0

Velosipēdistu drošība

Velosipēdista vadītāja apliecība

Velosipēdista vadītāja apliecību ir iespējams iegūt no 10 gadu vecuma. Viss, kas jāizdara tās iegūšanai, ir jānokārto eksāmens, kas ietver ceļu satiksmes noteikumu un satiksmes drošības testu.

Lai nokārtotu šo eksāmenu, iepriekš nepieciešams ņemt līdzi sekojošus dokumentus – personām, kas jaunākas par 15 gadiem, nepieciešama dzimšanas apliecība, bet pārējiem – braukšanas mācību atļauja, vadītāja apliecība vai atpūtas kuģu vai mazizmēra kuģošanas līdzekļa vadītāja apliecība. Tāpat nepieciešama arī fotogrāfija izmēros 3×4 centimetri, kas tiks pielietota apliecības izgatavošanā.

Lai pienācīgi sagatavotos eksāmenam, Ceļu satiksmes drošības direkcijas jeb CSDD mājaslapā http://csnt.csdd.lv/ ir pieejams tests, kuru aizpildot, ir iespējams pārbaudīt savas pašreizējās zināšanas un sagatavotību eksāmena kārtošanai. Šī testa kārtošanas reižu skaitam nav nozīmes, jo tas ir neierobežots un ir bez maksas. Tests atrodams sadaļā “Jauns eksāmens”, izvēloties kategoriju “Velosipēdi”. Tāpat eksāmenam iespējams sagatavoties arī mājaslapā www.berniem.csdd.lv vai CSDD mājaslapā, kurā atrodami dažāda ar velosipēdiem saistīta informācija un uzdevumi. Arī izdevniecība “Zvaigzne ABC”, sadarbojoties ar CSDD, ir izdevusi grāmatu, kas saucas “Ceļā ar velosipēdu”. CSDD ir sagatavojis arī Velosipēdistu rokasgrāmatu, kas pieejama direkcijas interneta mājaslapā. Sagatavošanās procesā noteikti var noderēt arī Ceļu satiksmes noteikumi.
Ja persona jau ir ieguvusi vadītāja apliecību kādā no transportlīdzekļu kategorijām, drīkst vadīt arī velosipēdu, bet, ja ir vēlme saņemt arī atsevišķu velosipēda vadītāja apliecību, uzrādot vadītāja apliecību un iesniedzot vienu fotogrāfiju 3×4 cm izmērā, to iespējams saņemt jebkurā CSDD nodaļā.

Lai iegūtu velosipēda vadītāja apliecību, ir jānokārto datorizēts teorijas eksāmens, kas ietver 10 jautājumus, uz kuriem jāatbild 10 minūšu laikā. Eksāmens tiek uzskatīts par nokārtotu gadījumā, ja pareizi ir atbildēts uz vismaz 8 jautājumiem.

Ja eksāmens tiek kārtots pirmo reizi, par to nav jāmaksā, bet atkārtota eksāmena gadījumā ir jāmaksā 1,08 eiro, un apmaksa ir jāveic tieši pirms eksāmena.
Eksāmenam iespējams pieteikties mājaslapā www.berniem.csdd.lv, bet papildus informāciju par velosipēda eksāmenu iespējams iegūt pa tālruni vai ieroboties personīgi CSDD nodaļā.

0

Velosipēdista vadītāja apliecība

MTB izmaksas

MTB jeb kalnu velosipēdi ir kļuvuši izplatīti ne tikai to cilvēku vidū, kuri patiešām nodarbojas ar kalnu velosporta kādu no disciplīnām profesionālā vai hobija līmenī, bet arī to cilvēku starpā, kuri vienkārši labprāt ikdienā pārvietojas ar velosipēdu, jo kalnu velosipēdi bieži vien ir izturīgāki par parastajiem velosipēdiem, kā arī ar tiem ir daudz vieglāk pārvietoties kā pa asfaltu, tā meža takām, smilšu ceļiem un pārvarēt dažādus šķēršļus. Bet cik tam aptuveni maksā nokomplektēt pietiekami labu MTB velosipēdu?

Ja tu plāno tuvākajā laikā iegādāties MTB velosipēdu, tad tev droši ir jārēķinās vismaz ar 200 eiro, jo, lai gan ir iespējams iegādāties kalnu velosipēdus par cenu, kas ir lētāka par 200 eiro, tas ir retums, tādēļ ieteiktu iekrāt vismaz kādus 250 līdz 300 eiro, jo šāda naudas summa nodrošinās, ka tev nav jānorobežojas ar lētākā velosipēda iegādi un tu varēsi nopirkt tādu MTB divriteni, kādu tu kāro.

Tomēr, ja tev vai nu nav iespējas vai pacietības iekrāt pietiekami lielu naudas summu, lai iegādātos savu MTB divriteni, tad es ieteiktu aizņemties kredītu, vienalga vai ātro kredītu vai patēriņa kredītu, un tad par šī kredīta summu savā īpašumā iegūt MTB velosipēdu. Taču ar kredīta aizņemšanos divriteņa iegādei es ieteiktu darīt tā, ka tev vispirms vajadzētu noskatīt to velosipēdu, kuru tu vēlies iegādāties, un tika pēc tam aizņemties kredītu, kurš ir tuvu šī velosipēda summai, jo šādi atkal tev nebūs jānorobežojas ar velosipēdu, kura cena ietilpst tava kredīta budžetā, bet gan tu varēsi iegādāties tādu velosipēdu, kādu tu vēlies, tādēļ ka, jo tu tik un tā aizņemties kredītu, kāpēc gan to nepalielināt par pāris desmitiem eiro, kas noteikti šī kredīta sakara vairs neradīs lielu atšķirtību.

Vēl, kad tu iegādājies savu MTB velosipēdu, noteikti padomā arī par to, vai tev uzreiz nav nepieciešams iegādāties arī kādu MTB ekipējumu, piemēram, speciālos apavus, kuri ir veidoti, lai tu pēc iespējas ērtāk varētu pārvietoties ar MTB velosipēdu, speciālo apģērbu vai kāda veida aizsargus, jo, ja tu plāno nodarboties ar MTB sportu kaut vai hobija līmenī, es ieteiktu uzreiz iegādāties arī piemērotu ekipējumu, jo īpaši apavus un aizsargus, kas var nodrošināt, ka tu, pārvietojoties ar MTB velosipēdu negūsi būtiskas traumas.

0

Cik maksā MTB velosipēds?

DH

Downhill mountain biking (DH) jeb brauciens ar riteni lejā no kalna ir viena no kalnu riteņbraukšanas disciplīnām. Šajā kalnu riteņbraukšanas veidā, braucējiem ir jāveic ceļš pa ļoti stāvu, nelīdzenu un sarežģītu trasi pēc iespējas ātrāk. Downhill velosipēdi ir daudz smagāki un izturīgāki par parastajiem MTB velosipēdiem. Tiem ir gan priekšējā, gan aizmugurējā amortizācija, turklāt priekšējā amortizatora darbības diapazons ir 20 cm, no riepas līdz dakšas augšējai daļai. Šāda veida amortizācija ir nepieciešama, lai varētu pēc iespējas ātrāk un ērtāk pārvietoties pa akmeņiem un koku saknēm, kas ir bieži sastopami trases elementi. Lai rūpētos par braucēju drošību, sacensību rīkotāji vienmēr liek izmantot ķermeni aizsargājošas bruņas. Drošības un laika uzņemšanas ekipējums braucējiem ir ļoti līdzīgs slēpošanas kalna nobrauciena sacensību ekipējumam.

Sacensībās, atkarībā no formāta, braucējiem tiek dota viena vai divas iespējas nobraukt pa trasi, kura lielākoties katrā pusē ir ierobežota ar lenti. Braucējiem ir jāizvēlas labākais variants un vietas pa kurām braukt, lai veiktu īsāko ceļu pēc iespējas lielākā ātrumā. Ja braucējs pamet trasi vai pārplēš lenti, tad viņam ir jāatgriežas vietā, kur tika pamesta trase. Dažos gadījumos braucējs var turpināt braucienu pametot trasi, ja viņš neiegūst nekādu laika pārsvaru. Braucēji sacensības sāk ar laika intervāliem. Lielākoties sadalījums ir no lēnākajiem braucējiem sākumā līdz ātrākajiem beigās. Lai pabeigtu trasi parasti ir vajadzīgas divas līdz piecas minūtes, un parasti starpība starp uzvarētāju laikiem ir vienas sekundes ietvaros.

Pirmās Downhill sacensības notika Feirfeksā, Kalifornijas štatā 1976. gada 21. oktobrī. Riteņi, kas tajā laikā tika izmantoti kalnu nobraucieniem nemaz nelīdzinājās mūsdienu Downhill velosipēdiem. Šīs sacensības notika Repack Road trasē, kura nosaukumu ieguvusi velosipēdu bremžu maiņas dēļ, un tajās piedalījās desmit braucēji. Trases garums bija 1300 pēdas jeb aptuveni 400 metri.

Mūsdienās Downhill trases ir sastopamas visā pasaulē. Tās arī var ierīkot pašrocīgi, bet pārsvarā to dara dažādi uzņēmumi, ievērojot visus drošības standartus. Trases bieži ir iedalītās vairākās drošības pakāpēs. Piemēram A grūtības trase varētu būt ar lieliem lēcieniem un piezemēšanos uz akmeņiem, B trase ar mazākiem lēcieniem un tīru piezemēšanos un C trase, kurā ir ļoti maz šķēršļu.

0

Downhill jeb kalna nobrauciens

MTB brendi

Braukšanu ar riteni pa dubļiem, peļķēm un dažādām nelīdzenām vietām bērnībā varēja izbaudīt jebkurš, kuram bija tāda iespēja. Tagad to visu var darīt daudz iespaidīgākā līmenī, paliekot netīram trasē, lecot pa iespaidīgām rampām un braucot pa stāvām nogāzēm, pa kurām mamma bērnībā noteikti aizliedza braukt. Lai šāda ekstrēma braukšana būtu iespējama, vajadzīgs labākais inventārs. Un protams, ka šajā sporta veidā pats galvenais ir ritenis, jo tieši ar to ir jātiek līdz finiša līnijai vai galapunktam. Mūsdienu MTB riteņi ir veidoti ar ļoti iespaidīgiem tehniskajiem risinājumiem. Tie ir daudz vieglāki, izturīgāki un braukšana ir krietni vienmērīgāka. Iegādājoties jaunu kalnu velosipēdu tas, pēc savas būtības, strādā tev par labu.

Nekad nav viegli izlemt, kādu riteni vislabāk iegādāties. Veikalā ir daudz un dažādu brendu riteņi, bet parasti galvenais uzdevums ir atrast riteni, kuru pircējs arī var atļauties. Cenas dažādos veikalos ir atšķirīgas, tādēļ vislabākais variants jauna riteņa izvēlē būtu doties mazos testa braucienos ar vairākiem riteņu modeļiem, lai atrastu sev piemērotāko.

Par vienu no labākajām un populārākajām riteņu firmām tiek uzskatīta ”Giant”. Šī 1972. gadā izveidotā velosipēdu ražošanas kompānija ražo velosipēdus dažāda veida vajadzībām, bet īpaši uzteikti tiek šī uzņēmuma kalnu braukšanai paredzētie riteņi. Giant spēj ražot augstas kvalitātes velosipēdus, reizē padomājot arī par pircēju finansēm. Tā kā Giant savu tirgu ir paplašinājuši visā pasaulē, arī Latvijas velosipēdu iegādes vietās, iespējams savā īpašumā iegūt šāda brenda velosipēdu.

Nākamais ir ASV velosipēdu ražošanas gigants ”Trek”. Šī kompānija savu darbību uzsāka 1976. gadā un šobrīd ir viena no labākajām šosejas, treka un kalnu velosipēdu ražotājām pasaulē. Trek kalnu riteņi pieejami visdažādākajām vajadzībām – ikdienas braukšanai, MTB sacīkstēm, downhill sacīkstēm vai gariem un sarežģītiem braucieniem. Tā kā šis vajadzību klāsts ir diezgan plašs, tad arī šo riteņu cenu diapazons ir visai liels. Tātad Trek riteņus iespējams izvēlēties pēc vairākiem kritērijiem – cenas, dizaina un izmantošanas vajadzības.

Trešā kompānija arī bāzēta ASV un tā ir ”Specialized”. Iespējams ne pats populārākais, bet pēc lietotāju atsauksmēm pilnīgi noteikti viens no labākajiem brendiem MTB riteņu tirgū. Bez šī brenda pieminēšanas vērti ir arī tādi MTB riteņu ražotāji, kā Cannondale, Santa Cruz, GT, Scott, Yeti, Kona un Rocky Mountain Bicycles.

0

Labākie MTB velosipēdu brendi

mtb ekipejums

Par drošību un ekipējuma atbilstību ir jādomā visiem riteņbraucējiem. Šis pārvietošanās veids tomēr pieprasa veiklību un labu ekipējumu, lai braukšana būtu ērta un droša. Tā kā kalnu riteņbraukšana jeb MTB daļēji ir pieskaitāms pie ekstrēmajiem sporta veidiem (atkarībā no braukšanas līmeņa), tad šiem riteņbraucējiem noteikti ir vajadzīgs labs ekipējums, jo svarīgi var būt pat vismazākie sīkumi. Ekipējums MTB braucējiem iedalās trīs daļās: velosipēds, aksesuāri un drošības elementi.

Kalnu velosipēds ir pati galvenā inventāra sastāvdaļa, jo tieši ar riteni notiek darbība. Velosipēds un tā uzlabojumi ir tikpat svarīga sacensību uzvaras receptes sastāvdaļa, kā braucēja prasmes un fiziskā sagatavotība. Šie riteņi ir speciāli veidoti, lai braucējs pēc iespējas ērtāk un ātrāk spētu pārvietoties pa savu izvēlēto ceļu. Kalnu riteņiem ir dažādi veidi, no kuriem katrs ir piemērots savām vajadzībām jeb izmantošanas nolūkam. MTB velosipēdu pārsvarā raksturo platas riepas ar izteiktiem protektoriem, lieli amortizatori, viegls un triecienizturīgs rāmis, kā arī mazākas attiecības zobrati, lai braucējam būtu iespējams viegli mīties kalnā. Salīdzinot ar cita veida riteņiem, kalnu riteņu rati ir piemontēti speciāliem diskiem un šie diski arī kalpo kā sastāvdaļa hidrauliskajām disku bremzēm. Tāpat šiem riteņiem ir vairāki pedāļu veidi – parastie platformas, pedāļi ar klipsi un pedāļi, kuru izmantošanai vajadzīgi speciāli apavi.

Nākamā svarīgā ekipējuma sastāvdaļa ir drošības elementi. Lai gan parasti sacensībās ir minimālie drošības noteikumi attiecībā uz ekipējumu, katrs braucējs savu drošību nodrošina pēc saviem uzskatiem. Kalnu riteņbraukšanā bieži gadās krist, tādēļ ķivere ir obligāts drošības elements jebkurā MTB disciplīnā. Ķiveres galvenais uzdevums ir pasargāt braucēja galvu no traumām un dažādiem citiem elementiem trasē. Bez ķiverēm sarežģītāko un bīstamāko MTB disciplīnu braucējiem ir ķermeņa bruņas. Tās vajadzīgas, piemēram, kalnu nobraucienos, kur ir šaura trase un iespējami ļoti smagi kritieni. Ķermeņa bruņām ir jāaizsargā visas locītavas un rumpis, bet tām arī jābūt ērtām, lai neapgrūtinātu braukšanu. Garāku pārbraucienu gadījumos līdzi būtu vēlama arī pirmās palīdzības aptieciņa. Tajā ir viss minimālais, kas nepieciešams traumu aprūpes gadījumā.

Pēdējā ekipējuma kategorija ir aksesuāri. Aksesuāri domāti, lai padarītu braucienu komfortablāku vai arī, lai braucējs varētu pielāgot aksesuārus un to dizainu pēc savām vēlmēm. Praktiski visi MTB riteņbraucēji izmanto cimdus. Cimdi pasargā rokas no nobrāzumiem un ļauj labāk savaldīt stūri, neatkarīgi no mitruma. Lai pielāgotos apgaismojumam vai arī, lai izvairītos no dažādiem maziem objektiem trasē, MTB braucēji izmanto brilles. Apgaismojumam pielāgojas ar tonētu stiklu brillēm, bet acu aizsardzībai bieži lieto snovborda vai motokrosa brilles, kuras var pielāgot pie pilnas sejas aizsargķiveres. Braucēju kurpes parasti ir ar rupju zoli vai speciāli pedāļiem paredzētu zoli. To galvenais uzdevums ir palīdzēt noturēt kājas uz pedāļiem. Apģērbs ir atkarīgs no MTB disciplīnas veida. Tam katrā gadījumā ir jābūt ērtam un svīšanas vai lietus gadījumā tas nedrīkst sagādāt diskomfortu braucējam. Praktiski visos velo veikalos ir iespējams nopirkt speciāli kalnu riteņbraukšanai paredzētu apģērbu. Ūdens nodrošinājums. Ūdeni braucējs var nodrošināt dažādos veidos, piemēram, ar piestiprinātu ūdens pudeli vai pat ar ūdens maisiem mazās somās, no kurām var padzerties ar salmiņu. Garākiem kalnu pārbraucieniem var izmantot GPS navigācijas iekārtu, kuru piestiprina pie stūres, lai varētu ērti sekot līdzi brauciena progresam un atrašanās vietai. Ļoti svarīgi ir arī tehniskie aksesuāri kā riepu pumpis, riteņa apgaismojums un instrumentu komplekts. Bieži garajos pārbraucienos var notikt kāda tehniska ķibele ar kuru galā ir jātiek pašam braucējam.

0

MTB ekipējums